keskiviikko 24. elokuuta 2011

Becoming Almost Alice

Täydellisessä tylsyydessäni otin ison kasan ruokaa eteeni ja pistin Tim Burtonin Liisa Ihmemaassa leffan pyörimään. Olen nähnyt sen varmaan sata kertaa, enkä koskaan kyllästy siihen. Rakastan Liisa Ihmemaata. Olen rakastanut Disneyn versiosta saakka. Juonet, lavasteet.. Teema itsessään on aivan mahtava. Siksi teinkin viime Halloweenina itselleni Herttakuningatar puvun. Kesken elokuvan aloin yhtäkkiä miettiä Liisaa, halusin silloin pukeutua Liisaksi alunperin, mutta tummat hiukset ja puvun puute estivät sen. Herttakuningatarta varten minulla oli paljon valmista materiaaleja, jotka piti vain ommella yhteen. Sitten lamppu välähti.

Sain juuri joulun jälkeen veljenvaimolta lahjaksi kauniin mekon. Juoksin kaapille katsomaan sitä ja innostuin täysin kun tajusin, että sehän kävisi. Siitä saisin täydellisen Liisan puvun. Suunnittelin essun ja muut rekvisiitat pukua varten, mutta koska en itse omista ompelukonetta jouduin siirtämään ompeluvaihetta toiseen kertaan. Jokatapauksessa into oli jo niin suuri, että oli pakko testata saisiko tällä edes mitään aikaan. Tässä lopputulos.

Näitä kuvia tuli otettua isot määrät, mutta nämä on ne harvat ja valitut joihin olin ihan tyytyväinen.
Pakko myöntää, että hauskaahan tämä oli. Vaikka jouduin käymään kovaa taistelua oksien ja korttien kanssa kun ajatukseni siitä miten ne olisivat olikin vähän eri kuin miten ne loppujen lopuksi olivat. Mutta olen ihan tyytyväinen tähän kokeiluun. Tuskin maltan odottaa, että pääsen ompelemaan tuohon mekkoon ne lisäykset, jotka suunnittelin. 
Kuvittelin Herttakuningattaren aikoihin, että enhän minä omista edes pelikortteja, joten silloin jouduin tekemään ne itse. Mutta nyt siivousprojektissani löysinkin MP näyttelyn mainospelokortit joita aikoinaan jaettiin näytteilleasettajille. Kuvien taustalla oma makuuhuone ja päiväpeite sekä suuresta koriste ruukustani otetut oksat :D Monet on ihmetellyt, miksi pidän oksia aitojen kukkien sijaan. Totuus on se, että yksikään kasvi ei pysy päivääkään hengissä mun käsittelyssä. Oksat ovat ikuisia ^^

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Leave a comment