perjantai 31. heinäkuuta 2015

From The Seven Year Itch To Niagara - Mekon Metsästystarina.

Taas on päivät vierähtäneet töissä, illat tullut hengatttua rekkamiehen tai kavereiden kanssa ja menty aikaisin nukkumaan, jotta uusi sama päiväytmi pääsisi taas vauhtiin seuraavana aamuna. Nyt sitten onnistuin vilustuttamaan itseni viime viikonloppuna kun ajeltiin avolla koko viikonloppu ei niin lämpimässä säässä kesämekossa ilman huivia. Joten nyt tässä sairaslomallani voisin vähän kertoa kuulumisia jälleen pitkästä aikaa :D 



Aloitetaanpas ostoksista. Mulla on ollut viime aikoina TODELLA huono tuuri vaatteiden kanssa. Erityisesti nimenomaan tilattujen vaatteiden kanssa. Tarkemmin ajaellen, uskon, että se huonon onnen alamäki alkoi silloin kun keväällä se Doviman mekkoskandaali vei multa melkein hengen. Tämän jälkeen oikeastaan mikään tilaamani tuote ei ole ollut odotuksen väärti. Tai no pari poikkeusta toki on ollut, mutta nyt on kyllä ollut niin, että useimmiten vaatteiden mitat on ollut ihan päin prinkkalaa, vaatteet ei istu tai on tullut väärän kokoisia tuotteita.

Pari kuukautta sitten päätin, että kokeilen ostaa mun ensimmäisen Pinup Girl Clothing vaatteeni. Mun suurin tahtoni oli saada limen värinen Deadly Dames Vixen toppi ja jaden vihreä ava mekko. No sanotaan näin, että mun vaatteeni ja aatteeni eivät osuneet oikeaan ensimmäisellä kerralla. Mutta kerrottakoon, että mulla on NYT oikean kokoinen limetoppi ja jaden vihreä Ava- mekko.

Mutta itse asiaan. Olen lapsesta saakka ollut suuri Marilyn Monroe-fani. Pienenä istuin telkkarin ääressä isäni kanssa katsoen Marilynin leffoja ja keräsin melkeinpä mitä vain mikä liittyi Marilyniin. Toki mulla oli ja on yhä muitakin suuria fanittamisen kohteita, mutta niistä joskus toiste. Jokatapauksessa Marilyn oli se juttu. Tänäkin päivänä asun asunnossa, jossa ei taida olla huonetta ilman Marilynin kasvoja tai muuta häneen liittyvää.

Aiemmin olin hyihyi latailija suurimmaksi osaksi, mutta pari vuotta sitten aloin keräillä dvd-elokuvia ja tottakai myös Marilynin leffoja. Mun suursuosikkeja on monta! Kuinka miljonääri naidaan, Kesäleski, Piukat paikat, Lemmenloukku, Herrat pitävät vaaleaveriköistä, Bussipysäkki ja Niagara.. No joo, melkein kaikki. Eräänä päivänä selailin verkkokauppoja samaan aikaan kun taustalla pyöri Kesäleski ja yhtäkkiä tajusin, että minulla ei ole ns. Marilyn vaatteita. Tää ei oikeastaan ole silleen mikään erikoinen juttu, mutta kun mä oon just semmoinen keräilijä, jolla pitää olla aika kaikkea tunnistettavaa roinaa tv-sarjoista ja leffoista. Tietenkin olin puilla paljailla ja jäin sitten haaveilemaan siitä, että shoppailisin Pinup Girl Clothingilta joku päivä pari mekkoa. Noh, se päivä kun rahat tuli, mekkoja EI ENÄÄ OLLUT. Ainakaan mun koossani maassa josta saisi ilman tullausprobleemia. Ja voi itku mä selasin nettiä ikuisuuden.

Niagara mekko taitaa olla ehkä mun sydäntä särkevin tarinani, hyvällä lopulla, koska mä näin niitä monta mun koossa aiemmin ja sitten kun viikkoa myöhemmin olin tarpeeksi rahoissa, ei yhtäkään. Ei edes virallisilla PUG nettisivuilla. Ja kun lopulta katkerana ja epätoivoisena myönnyin siihen, että en saa pinkkiä mekkoa, löysin päivien etsinnän jälkeen sitten punaisen, jonka hyväksyin "tarpeeksi samanlaisena" ja tilasin sen jenkeistä. Ensin olin onnellinen, kun mekko oli putkahtanut postiluukusta sisään. EI TULLEJA! Mutta ilo oli lyhytaikainen kun paketista kuoriutui aivan eri mekko, kuin minkä olin tilannut.

Marilyn Monroe ja kuuluisa Niagara-mekko.


En tiedä, kuinka paljon te tilailette vaatteita tai välitätte sinänsäkään tämmöisistä asioista, mutta jos teillä on kokemuksia ja ajatuksia, jakakaa toki. Mua ainakin itseäni harmittaa paljon, koska tämmöiset ns pin-up merkkivaatteet ei ole mitään halpoja herkkuja ja kun tulevat vielä ulkomailta, niin saa aina jännittää ja maksaa tuplasti enemmän. Mulle oli todella suuri pettymys, että asiat eivät toimineet niinkuin piti.Onneks tää inkedshop.com, josta tilasin toimi kyllä todella hyvin. Laitoin pitkän sähköpostisepustuksen siitä, minkä tuotteen tilasin ja minkä sain. Samana päivänä ne postitti mulle uuden mekon, vaikka en ollut vielä laittanut niille takaspäin sitä väärää. Ja sitten ne hyvitti kustannukset, kun lähetin väärän mekon takaisin jenkkeihin. Mutta se oikea mekko tosiaan tuli ja se oli hyvä! Ja samaan aikaan sitten olin erään toisen kaverin kanssa tehnyt lopultakin sen mun iki-ensimmäisen tilauksen PUG:ille ja voin kyllä kertoa, että se menikin sitten nappiin perfect. 

Tilasin myös samoihin aikoina Glamour Bunnyltä englannista yhden toisen kopiomekon, nimittäin Marilynin Kesäleski-elokuvasta tutun valkoisen mekon. EI, kyseessä ei ole se kuuluisa helmat-korviin-mekko, vaan Chopsticks-kohtauksen valkoinen mekko. Eihän nämä kopiomekot siis nyt ihan 100% samanlaisia ole, mutta kyllä mun silmään tarpeeksi tunnistettavia ja todella kauniita! Kyseisen elokuvan mekot on kyllä kaikki aivan ihania ja toivon kyllä löytäväni kopioita myös muistakin mekoista tulevaisuudessa. Esimerkiksi Herrat pitävät vaaleaverikoista -leffan Lorelei mekkoon törmäsin myös PUG:in sivuilla ja se kummittelee mun mieltäni.. Mielellään ei kuitenkaan nyt ihan lähiaikoina tarvitse löytyä uusia, kun mun budjettini ei enää riitä ihan hetkeen ostamaan uusia mekkoja. 

Marilyn Kesäleski-elokuvassa.

Noh, sitten itse mekkoihin. Niagara-mekon materiaalista sanottakoon, että olen 100% tyytyväinen. Niin miellyttävä pehmeä ja erittäin joustava matsku, joka aivan syleilee kroppaa, jos niin voi sanoa :D Ei kyllä purista mistään ja istuu todella kivasti. Tuo valkoinen kesälesken mekko oli taas TODELLA napakka ja sain hetken kyllä taistella, ennen kuin tajusin, kuinka se puetaan edes päälle. Todella kiva se kyllä on päällä, mutta näillä flunssa ja nesteytys turvotuksilla tuntui, etten saa edes henkeä :D Joten pahoittelen, parempia kuvia toki tulossa myöhemmin jahka tervehdyn, mutta sovituskuvat sekä näistä kahdesta ihanuudesta, että mun parista muusta PUG: vaatteesta saatte nyt nähdä tässä surullisen surkeassa kollaasissa, joka on vilahtanut muunmuassa mun instagram sivuilla vähän aikaa sitten. 

1. Glamour Bunny, Marilyn White Dress.
2. Pinup Girl Clothing: Deadly Dames, Halter top in black with white polka dots.
3. Pinup Girl Clothing: Heart Of Haute, Marilyn top in black.
4. Pinup Girl Clothing, Dixiefried, Niagara dress in red bengaline.

Noh sitten onnistuin nyt sairastumaan kevyen ajeluviikonlopun jäljiltä, mutta viikko on muuten kyllä mennyt hyvin. Oon tehnyt lyhyempiä työpäiviä ja sen sijaan, että olisin malttanut vain makoilla ja nukkua, olen siivonnut kämppää parempaan kuosiin ja myynyt jotain turhia romppeita poies. Mukavia kirpparilöytöjä tein viime viikolla, jotka sain järkättyä hyllyihin ja omille paikoilleen. Lauren Bacall:in elämänkerran, muumikirjoja, Marilyn LP:n, päivänvarjon ja ratkesin vielä tilaamaan Undergroundstorelta pinkin Hollyood-laukun, joka on muuten livenä aivan uskomattoman hieno verrattuna kuvaansa! Olin aluksi melko epäileväinen, erityisesti vielä sen suhteen osaanko käyttää noin värikästä laukkua, mutta päätin, että joskus voisi käyttää muitakin kuin mistia käsilaukkuja ja oon tyytyväinen päätökseen. Käykää kattomassa nettisivuilla noita ihanuuksia! Plus se iki-ihana onnellinen loppu tähän mun mekkosotaani, joka toivottavasti käänsi mun onneni paremmille raiteille shoppailujen suhteen oli se, että eräs aivan ihana ihminen otti muhun yhteyttä facebookissa, että häneltä löytyisi tuo mun unelma Niagara-mekko mun kokoisena ja nimenomaan pinkkinä. Ja hän möi sen mulle superedullisesti ja se oli täydellinen ja olen niiiiiin onnellinen!


Viimeinen uutukainen kaapissa on vielä Emmy Designin aamutakki, jonka tilasin Pin-Up Garagen loppuunmyynnistä. Omistan Emmy Designilta myös mustana tämän saman aamutakin, jonka hankin nimenomaan Rockin' Pin-Upsin keikkoja varten, vaikka melko arvokas se olikin. Tarkoitus oli hankkia aamutakki, joka olisi kunnon pituinen ja paksu, eikä mikään silkkihepene joka juuri ja juuri peittää takapuolen. Ja täytyy sanoa, että vaikka mulla on ollut se musta vajaan vuoden, se on kyllä palvellut tarkoitustaan erittäin hyvin siitä huolimatta, että se on mulle vähän pitkä. Erityisesti talvi-iltoina oli aivan ihana käpertyä se päällä sohvalle lasillisen kanssa kattelemaan telkkaria kynttilän valossa. Siksi nyt kun huomasin, että oli todella edullisesti vieläpä mun kokoisena Garagella tämä persikka/roosa, mikä väri nyt olikaan, niin ostin sen heti. Toki nyt se ei ehkä ole niin imarteleva tuon mun mallinuken päällä. Mutta voin kertoa, että upea ja ihana päällä kumminkin on! :) Talvea odotellessa! - no ei ehkä ihan vielä..



Mitäs tykkäätte? Onko mitään leffavaatteita tai muuta, mitä toivoisitte, että tehtäisiin saatavaksi itsellenne? :)

2 kommenttia:

  1. Minulla ei ole mitään leffoista, mitä haluaisin, mutta yhden oikeasti täydellisen Audrey Hepburn-mekon haluaisin, siis sellaisen, jossa on leveä tuuhea helma ja vyötärö ampiainen ja kaiken lisäksi oikealla paikalla. Lindy Bopin Audrey-mekot on huonolaatuisia, liian lyhyitä ja väärää materiaalia, Lady Vintagen mekoissa vyötärö on kainaloissa pitkällä ihmisellä...

    Mitä maksoitte tullissa PUG:in vaatteista? Oletan että napsahtaa varmasti tulliin, jos paketissa lukee Pinup Girl Clothing. :D Miten pitkään kesti toimitus, että oli perillä ja oliko kaikki mitä pitikin (=ei vääriä tuotteita)?
    Olen itse kytännyt myös tuota Vixen-toppia, mutta mustana ja kirkkaanpinkkinä. Sitten haluaisin ne vyötärölle ylettävät caprit (mustana tai pinkkinä tai punaisena), joiden mukana tulee vyö. Ja ehkä sen vaaleanpunaisen linnakuvioisen Jenny-hameen tai vaaleansinisen lumikkikuvioisen hameen. Ja ehkä myös turkoosin kellohelmaisen Ava-mekon... ja vaaleansinisen pinkkikukkaisen Birdie-mekon ja ja... KENKIÄ! Paljon kenkiä!
    Nyt olisi vielä palkkakin tilillä, höhö.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on just se Voodoo Vixen toppi limen vihreänä ja mustana, sit ava kynämekkö vihreenä. Rakastan kyl PUG:n vaatteita, ovat laadultaan just sitä mitä vaatteelta haluan :)

      PUG tilaus tuli kymmenessä päivässä Suomeen. Tullaus tehtiin netin kautta ja seuraavana päivänä oli postista noudettavissa. Mun vaatteet viimeisimmässä tilauksessa maksoi joku 117e ja tulleja sit tuli parikymppiä. Kaikki vaatteet oli oikein, enkä oo vielä kuullut että PUG ois tehnyt virheitä. Aika monet mun kaverit tilaa niiltä ja kaikki suositelleet :) Mittataulukot on tuumissa ja oon kyllä käännellyt niitä sekä kysellyt kavereiden kokemuksia ja niin löytänyt oikean kokoni ja oikean istuvuuden :)

      Poista

Leave a comment